divendres, 23 de febrer del 2007

Renfe, tot segueix igual o pitjor

Malgrat que ara siguin Renfe i Adif les dues empreses que gestionen la xarxa ferroviària espanyola, els pobres usuaris encara no s'han acostumat a parlar de Renfe, després de tota la vida tenint una única empresa en el negoci. Per això continuaré parlant de Renfe, malgrat que potser hauria de puntualitzar en alguns cops i dir Adif en el seu lloc.

Durant anys, sobretot els darrers any que vaig treballar a la zona de Barcelona, he patit retards a causa d'avaries i de vagues de personal de Renfe. Les vagues va haver un temps en què eren constants i era estranya la setmana que no n'hi havia. Els dies de molta pluja era probable patir retards. Els retards anaven acompanyats d'aglomeracions de persones a les andanes i als vagons, no sent estrany veure casos en què la gent s'havia de quedar esperant el proper tren.

La cosa continua igual o potser em quedo curt i ha empitjorat. Un país amb una xarxa de ferrocarril que va com va per uns motius o altres, al mateix temps està invertint una gran quantitat de diners en un tren d'alta velocitat que s'aturarà en poques estacions -no tindria sentit el contrari-, i que perfectament podria haver-se substituït per crear una xarxa de trens com l'Euromed, de ben segur més barata. A les Terres de l'Ebre continuem sense veure l'Euromed aturant-se a l'Aldea. Mentrestant al Camp de Tarragona tenen aeroport, tren i ara l'AVE, a banda de l'aigua de l'Ebre -es preveu que augmentarà la demanda en el futur-. Que consti que no és una crítica per demanar que els treguin serveis a les comarques del Camp. És per exemplificar que en un país desequilibrat s'inverteix en una línia que no fa més que augmentar el desequilibri, a banda de les incomoditats que crea.

1 comentari:

Accídia ha dit...

A mi el que de veritat em fa ràbia és la inversió faraònica de les administracions amb els alta velocitat, posant-hi tots els recursos per acabar abans de la legislatura que toca i penjar-se la medalla; una infraestructura que aprofitaran 4 executius i algun pijet. Mentre que la població del carrer ens hem de resignar a fer cues, quedarte penjat per deu sap on, etc etc. De ben segur que els percentatges de gent que utilitza un servei i un altre no tenen cap relació amb les inversions; bé potser la inversament proporcional.