dijous, 18 d’octubre del 2007

Seguiment virtual obligatori amb Skype

M'estava mirant les jornades de Nits a l'àtic que comencen aquest divendres i he vist que es podrà fer seguiment remot. A l'apartat de seguiment s'indica com es podran seguir per Internet de cara a les persones que vulguin tenir crèdits de lliure elecció o mèrits per a professors.

M'ha sobtat que un dels punts digui que és obligatori fer el seguiment virtual amb Skype. El motiu és que Skype, tot i ser gratuït, no és lliure però, és que a més utilitza protocols no oberts i no permet que l'usuari que tens a l'altre costat tingui un client de veu IP diferent. Havent alternatives obertes i que permeten utilitzar clients diferents, l'opció Skype no l'entenc. Sí, sí, l'utilitza molta gent però, si volem crear una millor cultura de les TIC no podem rendir-nos a les solucions més populars sinó que es pot anar una mica més enllà i ensenyar a utilitzar alternatives iguals o millors, les quals garanteixen més llibertat als usuaris. Per què no s'utilitza Wengo o Ekiga, per exemple? Potser per la feina que cal per muntar la infraestructura -si es vol muntar un servidor SIP propi-, és cert, però, que m'obliguin a utilitzar una eina privativa quan hi ha alternatives no és que m'agradi. I, a més, aquesta eina privativa obliga a utilitzar Windows, doncs crec que en el cas de Linux encara no té video sinó que només té àudio -mentres els dos exemples lliures que he posat sí que permeten videoconferència-.

Ep, és un comentari que qui em coneix sap que sempre faig, no us ho prengeu malament ;)

Més: