dilluns, 19 de novembre del 2007

Banda ampla un 20% més cara que a Europa

La Comisària Europea de la competència, Neelie Kroes, diu que la banda ampla a Espanya és un 20% més cara que a la resta d'Europa. Segons diu, la situació a Espanya és preocupant per la diferència de preus amb els països veïns. I penso el mateix. Aquí ens diuen que ens fan la gran oferta i no tenim l'opció de pagar menys, sinó que sempre paguem més o menys el mateix a canvi de més ample de banda.

Jo, per exemple, per connectar-me des de casa amb 1Mb o 3 Mb en tinc prou. Per què he de contractar més ample de banda i no em donen el mateix més barat?

I ara que en parlo, aquests dies veig la publicitat d'Ono a la televisió. La veu en off diu que ofereixen 6 Mb per 6 euros al mes o 12 Mb per 12 euros al mes. Però, a l'anunci es mostra un text -que la veu no pronuncia- on diu que és durant 2 mesos. Jo crec que això si no es pot qualificar de publicitat enganyosa sí que es una manipulació descarada. A mi una vegada m'ho van fer -no Ono-, de proposar-me una superoferta d'ADSL i quan els vaig preguntar durant quant de temps van reconèixer que era per tres mesos i després el preu ja no era competitiu. No ho diuen d'entrada i si no ho preguntes ja t'ho faràs.