divendres, 4 de setembre de 2009

La grip A i Josep Cuní

Ahir a la tarda a Catalunya Ràdio entrevistaren Josep Cuní. Probablement és un dels periodistes més influents de Catalunya i, tot i que no sempre m'agrada què diu o com ho diu, és cert que a l'hora de dir les coses no se n'està. Ahir mateix va referir-se durant l'entrevista a la grip A i com entre mitjans i polítics potser s'han passat de la ratlla. Es va referir a les declaracions del president del Consell General de Metges sobre el foment de la por amb la probable arribada de molts casos de grip en els propers mesos, sobre els interessos econòmics i polítics que hi ha al darrere de les "epidèmies de por".

Cuní va preguntar l'entrevistador sobre si sabia els casos de grip estacional que hi ha cada any, sobre si sabia qui hi havia al darrere de l'OMS i per què entre totes les organitzacions de les Nacions Unides, l'OMS és l'única a la qual els governs fan cas.

Va demanar que els periodistes, si davant d'aquesta allau de declaracions dels polítics sobre la grip A(H1N1), sobre aquesta alarma que s'ha generat, s'informessin, anessin a cercar informació, potser els mitjans no contribuirien a generar tanta por. I així ho crec. Perquè els polítics, els que governen perquè volen mostrar que es preocupen per la salut de la gent, i els que estan a l'oposició perquè volen mostrar que ells es preocupen més, no ajuden gens.

Acabo amb la referència al video Operación pandemia, de Julián Alterini. Seria interessant que algú es dediqués a contrastar allò que es diu al video i no únicament emetre declaracions de polítics.



Creative Commons License + GNU FDL

1 comentari:

emili nieto ha dit...

No diu mentides, malgrat al final crea confusió entre medicament i vacuna.

Afafat del propi prospecte del Tamiflu a http://www.vademecum.es/actualidad_novedad_ficha1.cfm?id_act_esp=139:


"Durante el tratamiento con Tamiflu se han notificado convulsiones y trastornos psiquiátricos tales como disminución del nivel de consciencia, alteraciones del comportamiento, alucinaciones y delirio. En raras ocasiones, el delirio dio como resultado lesiones por accidente. Estos síntomas se han notificado principalmente en niños y adolescentes. También se han notificado convulsiones y síntomas psiquiátricos en pacientes con gripe que no estaban tomando Tamiflu."