dilluns, 16 d’octubre del 2006

Primer dia del CAP

Avui he fet les primeres 3 hores del CAP (Curs d'Aptitud Pedagògica). Per primer any, com comentava fa uns dies, es fa a Tortosa. Si no hagués estat per això no m'hi hauria matriculat, doncs realment no em fa falta per presentar-me a oposicions (els enginyer en informàtica no el necessitem, per exemple, per a cicles formatius). Sí que el volia fer per si hi ha un canvi de normativa i l'acabo necessitant en un futur, per veure com és el món de l'educació als instituts, i també per aprendre a ensenyar, que tot i tenir experiència em falten una mica de coneixements de base.

Què he de dir del CAP? Primer que res, ja fa un temps que no assistia a classes presencials. El temari no s'assembla a res a la meva especialització, d'enginyer en informàtica. Veurem per aquí com ho portem.

El lloc on es fa, l'Escola Universitària de Ciències Empresarials, a l'edifici Betània, té un problema. A les 21h la zona està fosca, molt fosca. La veritat és que una o dues faroles fan molta falta. Primer per la sensació de seguretat. Segon, perquè costa fins i tot de trobar la porta per sortir a l'aparcament i trobar el cotxe. I tercer, perquè és un aparcament de terra i avui precisament hi havien algunes basses que pots trepitjar si no les veus.

La classes ha estat per videoconferència. Espero que les properes tinguin una major qualitat de so i d'imatge, perquè ha estat prou incòmode. És curiós però, tot i dedicar-me al món de la tecnologia, prefereixo o bé les classes no presencials, com la UOC, o bé classes presencials de veritat. Aquest aprenentatge virtual però, per videoconferència em resulta incòmode.

M'he trobat amb una cosa que des de que vaig estudiar a l'Autònoma no em passava: haver d'anar a comprar els materials en paper. M'he acostumat a tenir els documents en format electrònic i, com a molt, imprimir-me'ls jo, estalviant paper (imprimint a doble cara i/o amb dues pàgines per cara) i diners. Veurem si aconseguim que ens els pengin d'algun lloc, que la Rovira i Virgili té espais on fer-ho.

I res més. Veurem com continua la part forta. Per cert, que ens han fet presentar i dir el motiu pel qual fèiem el CAP. Alguns han estat clars i han dit que volien ser funcionaris. I, què he de dir? Doncs que en part també ho vull. Millor sou i millor horari que a l'empresa privada, almenys en aquestes terres. I si algú pot dir el contrari que ho demostri. Les coses com són.