divendres, 19 de gener del 2007

Trenta-quatrè dia del CAP

Avui hem començat les didàctiques específiques. Hem començat la meitat dels alumnes, doncs la resta estaven fent l'examen de recuperació de Psicologia. Hem tingut la presentació del curs per part dels tres professors que ens donaran aquest mòdul. En el nostre cas és el mòdul de tecnologia i d'informàtica. La primera impressió ha estat bona. Tot i que estic ja prou cremat amb el CAP avui hem tingut una cosa que no havíem tingut fins ara. Un mòdul preparat a consciència, no un mòdul reaprofitat dels altres anys en un entorn telemàtic improvisat i per videoconferència (no culpo el professorat que hem tingut fins ara). Des del primer dia tenim un espai en un entorn d'aprenentatge virtual Moodle, amb força recursos disponibles. Ens han portat documentació útil relacionada amb els estudis per als que estem formant-nos, ens han portat la Linkat, la distribució de GNU/Linux del Departament d'Educació. Ara, a passar el millor possible el temps que ens queda fins el 23 de febrer, intentant aprendre, enriquir-nos amb els coneixements i experiència dels professors.
Val a dir que serà el primer cop que ens parlen amb més profunditat de la Formació Professional, doncs fins ara hem parlat bàsicament d'ESO. Em consta que a la UPC es fan grups específics de cicles formatius, per donar-los una preparació més específica. Particularment m'interessa la part de cicles perquè és on veig encabit el meu futur en cas que faci el pas a les oposicions -ara estic a les llistes de substitucions de cicles-.