dimecres, 9 de maig del 2007

10 motius per estimar Apple

PC World publica dos articles sobre Apple, un indicant els 10 coses que els agraden d'Apple, i un altre indicant els 10 coses que n'odien. El primer apareix referenciat a Baquía. Jo diré les que m'agraden a mi i les que no, en comptes de traduir els dos articles.

M'agrada el disseny dels productes d'Apple. Tinc un iMac G5 des de fa gairebé 2 anys i encara ara no hi ha fabricants que igualen el disseny d'aquest ordinador. El MacBook i l'iPod també segueixen la mateixa línia. M'agrada el disseny de la interfície d'usuari, senzilla, intuïtiva, que facilita la feina. M'agrada la botiga virtual d'Apple. Tot allò que he comprat a Apple ho he fet per Internet i sense problemes, a més de ser molt ràpids. M'agrada que emprin una base de programari lliure per al seu sistema operatiu. M'agrada poder utilitzar programari lliure amb Apple. M'agraden les idees que tenen els d'Apple, fent que la resta de competidors vagin a remolc (iPod, iPhone, AppleTv)

No m'agrada però, que Apple no faci productes en català. No m'agrada que fins ara hagin estat venent continguts amb DRM però, això és un problema més gran que no pas d'Apple. Els acords comercials són complicats.

Podria dir que em desagrada que Apple sigui un sistema operatiu privatiu. Però, més aviat diria que preferiria que Apple fos un sistema operatiu lliure, tot i que tal com està, mentres no amaguin interfícies de programació i no posin pals a les rodes a futus integradors. En això sembla que l'iPhone em desagradarà, doncs sembla ser que no permetran posar Widgets de tercers, sinó només d'empreses autoritzades.

Majoritàriament però, Apple m'agrada. Sóc professional de la informàtica i intento treballar amb programari lliure. Però, m'agrada tenir un Mac a casa, per com és i per estar al dia d'una plataforma que no empro a la feina.