dijous, 3 d’agost del 2006

Sanitat pública a Amposta

Ahir es va fer una roda de premsa a l'Ajuntament sobre l'estat dels projectes a Amposta. Entre les diferents temes va parlar-se dels 4 nous quiròfans que de l'Hospital Comarcal -l'antiga Clínica- i l'augment del nombre de llits. Falta veure si l'ús d'aquestes infrastructures serà públic o només per a socis. Crec que a Amposta, per exemple, hauríem de poder tenir els nostres fills sense haver de desplaçar-nos a l'Hospital de Tortosa, i a més sense haver de ser socis de cap empresa sanitària. A les Terres de l'Ebre només hi ha un hospital públic i al meu parer s'hauria de potenciar més la sanitat pública en el sentit complet i no de centres concertats.

5 comentaris:

Pingu ha dit...

Hola Manel, primer enhorabona pel teu blog i en segon lloc gràcies per posar un link del nostre blog, (somlosquesom), suposo que Krusty ja teu haurà dit.

Et volia fer una pregunta, he vist que tens un albúm de flickr. Com to vas fer?, jo tinc un compte de flickr, però aquesta opció la desconec.

PD: L?altre dia Krusty i jo (pingu) varem estar parlant de fer un trobada blog-ebrencs, a lo millor és una tonteria. Que trobes?

Agur i gràcies.

maneldelavega ha dit...

Hola Manel,

Està molt bé la teva preocupació en la millora de la sanitat, lògicament puc fer alguna apreciació en concret a la teva afirmació, l?Hospital Verge de la Cinta ofereix servei a una població d?uns 180.000 habitants +/-, és l?Hospital de referència del Territori, de totes maneres tenim més hospitals a Amposta i Móra d?Ebre, encara que el d?Amposta estigui concertat no vol dir en cap cas que tingues que pagar res...

Jo vaig patir un accident de tràfic farà quasi tres anys, i en un primer moment vaig ingressar a Móra d?Ebre, encara que el següent dia vaig demanar anar a Tortosa amb una ambulància, lògicament en certs casos necessitem anar als hospitals de referència per rebre una atenció més especialitzada i amb més mitjans. En el cas del camp de Tarragona passa el mateix amb l?Hospital Joan XXIII. D?aquesta manera la densitat de població determina la quantitat de serveis i sempre respectant uns serveis mínim per tothom.

Els CAP?s també tenen una funció molt important en molts de pobles en l?atenció més immediata a la ciutadania.

Manel, gràcies per la teva atenció...

Unknown ha dit...

Hola Manel,

Potser no m'he explicat bé. Em referia al fet que, si bé, l'accés públic hi és a centres concertats com el d'Amposta, tinc entès que una cosa tan important com parir a la teva ciutat no es pot fer, si no ets soci de la mútua corresponent.

De la resta, quan tot estigui en marxa i vegem quins serveis tenim sense haver d'anar a Tortosa, aleshores podrem opinar.

Unknown ha dit...

Hola Pingu,

L'àbum de Flickr és lo que ells anomenen Set. En un compte d'usuari normal pots crear fins 3 sets. Jo els dic àlbums perquè els tracto com àlbums.

Sobre la trobada que dius, Gustau ja m'ho va comentar fa un temps. Per mi, si es tracta de mostrar a la gent les possibilitats de fer blocs, i convèncer-los que ho provin, perfecte. Això sí, haurà de ser a partir de finals de setembre, que la cosa està una mica apretada ara.

Felicitats també pel vostre bloc :)

Josep Torta ha dit...

Pel que tinc entés el centre serà públic (concertat) amb algun tracte "preferent" per als socis de l'antiga "clínica arrossera". De fet ja funciona com a tal. Jo he hagut d'anar més d'una vegada a urgències, i se de gent que els han intervingut de cataractes a través de la sanitat pública.

Espero que, un cop posat en marxa, ens pugui solucionar molts desplaçaments a altres hospitals (alguns col·lapsats, amb mal accessos i pèssims aparcaments).

Si algú encara va amb la idea dels "hospitals centrals", crec que va errat.