dilluns, 19 de juliol del 2010

L'administració electrònica

Si has de donar-te d'alta o de baixa d'autònom has d'acudir a Hisenda i a la Seguretat Social, en aquest ordre. Amb un certificat reconegut, com és el DNI electrònic, pots evitar-te passar per Hisenda -a Tortosa els dos llocs són un a cada punta de ciutat-. En canvi, la Seguretat Social no té encara disponibles els tràmits d'alta i baixa per a tots els règims de cotització, de manera que has d'anar en persona a fer papers.

Avui he portat els papers, ja emplenats de casa i em trobo que quan acabo tot el procés em diuen que els butlletins per pagar -si no domicilies et donen butlletins- ara no te'ls donen al moment si no que has d'anar en dimarts i dijous de 12h a 14h. No entenc res. Fins ara era imprimir-los i ja estava, cap cosa de l'altre món. Ara resulta que, una cosa que no suposa cap pèrdua de temps -per a una persona, no per a gestories que porten piles de papers-, implica encara un altre viatge a la Tresoreria. Déu n'hi do! Facilites les coses i la recompensa és que t'ho compliquen més. Així avancem.

Si volen que domiciliem sempre els rebuts només han d'avisar d'entrada, no trobar-te la gracieta al final. I de passada, lo que haurien de fer és implantar ja d'una vegada tot el procés telemàtic i evitar-nos fer viatgets a oficines que obren en horaris discutibles.

Creative Commons License + GNU FDL

3 comentaris:

https://laviaaugusta.blogspot.com ha dit...

Fins i tot nosaltres "patim" la forma de treballar de la TGSS. Hi ha coses que, entre administracions, sé sol·lucionen amb una trucada. En canvi, ells, prefereixen fer desplaçar al ciutadà i donar-hos feina a nosaltres sense caler. Sempre dic que són els nostres "enemics".
Veig que ja has patit la primera experiència.

Unknown ha dit...

Una, els facilites la feina i et posen un nou entrebanc. Dos, la separació il·lògica de seus. Tres, depèn qui t'atén fila molt prim i et veu errors arreu, i depèn qui ho troba tot bé.

Administració 2.0 al poder!

Anònim ha dit...

Que hi farem. Vaig demanar canviar de metge a traves d'Internet tal com se'm va indicar, vaig imprimir el paper justificatiu de la operació amb el nom del nou metge de capçalera, en cap moment se'm va advertir, al Web, que la sol·licitud estava pendent de confirmació, ratificació del CAP etc. Vaig demanar hora per al nou metge i me la van donar i a l'hora de la veritat no va ser aixi: s'havia de fer per mig d'un paper del CAP.
No se si del comentari del Sapo roig es pot despendre que a la TGSS ho fan malament i a Hisenda bé, però el cert és que jo també en tinc de queixes d'hisenda. No vagis cinc minuts abans de plegar, encara que el que has de fer en coste quatre.