dijous, 20 d’agost de 2009

Clubs de compra a la xarxa

Privalia, BuyVip, Vipcompras, Private Outlet, etc., són clubs privats de compra a la xarxa, botigues en línia només per a usuaris registrats, les quals es caracteritzen per oferir productes de marca per un període relativament curt de temps -p.e. una setmana- i amb un nombre limitat d'unitats, amb uns preus molt rebaixats, que poden ser del 40%, 50% i, segons es pot llegir, fins el 70%, comparant amb el preu d'adquirir-los en una botiga. Els usuaris poden apadrinar altres usuaris i obtenir així beneficis, sovint en forma de bonus descompte. Tots aquests llocs de compra informen els seus usuaris de les campanyes de compra que s'inicien per correu electrònic.

Fins ara he provat Privalia i BuyVip i he de dir que estic satisfet amb el resultat. La compra es rep passades una o dues setmanes després que s'hagi acabat el període de venda del producte. Privalia és una empresa catalana amb 3 anys de vida que està creixent molt i que, sembla que es veu afavorida amb la crisi, pels preus tan baixos que ofereix.

Un lloc on hi ha un "directori" de clubs de compra com els comentats és Avenida Outlet. Val a dir que outlet potser s'utilitza malament, perquè no sempre es venen productes de temporades anteriors en aquestes botigues. Recentment vaig poder veure una campanya de compra d'ordinadors portàtils i ultraportàtils ben actuals. Però, és una paraula de moda que ara s'utilitza per a tot allò que impliqui preus molt baixos.

Creative Commons License + GNU FDL