divendres, 21 d’agost de 2009

Primer les marques, ara l'origen geogràfic

Des de fa un temps molts fabricants de productes [alimentaris] insisteixen a dir que el seu producte és únic i que no el fabriquen per a altres marques [blanques], i aquesta campanya s'ha vist reforçada pel suport -no crec que desinteressat- de diverses cadenes de televisió-. Una forma de fer front a la pujada de les vendes de marques blanques que sembla que s'ha produït amb la crisi -val a dir que molts cops la marca blanca o la marca pròpia d'alguns centres comercials satisfà amb escreix les necessitats, amb un millor preu-.  Avui però, avui he vist un altre cas en aquest afany de recuperar terreny per part dels proveidors dels productes de diferents marques.

Com sabeu, molts cops quan demanem Coca Cola ens serveixen llaunes amb origen no espanyol, quan la planta d'embotellament de la beguda la tenim a Barcelona. Avui en un anunci de Coca Cola es demana que consumim la beguda embotellada a casa nostra, en clara al·lusió als casos de productes importats, probablement amb marges de beneficis majors per a qui les ven -si s'han adquirit per les vies adequades-.

Creative Commons License + GNU FDL