dimecres, 19 d’agost del 2009

Polítics i Facebook

He d'agrair que Gustau m'hagi considerat algú amb opinió d'interès sobre Facebook, tot i que penso que malgrat pertànyer al món professional de la Informàtica, no deixo de ser un usuari més de la xarxa i dels serveis que s'hi creen.

La notícia, publicada a El Punt, dividida en tres articles, un dels quals fa una anàlisi de la presència a Facebook dels polítics i l'ús que en fan (les meves opinions són impressions, no dades objectives, que consti). Un altre destaca la presència a Facebook de la gent d'Esquerra. I un altre destaca els casos de Francesc Sancho i Núria Ventura.

De tot el que vaig parlar amb Gustau em vaig deixar una cosa. A banda que el concepte "amic" de Facebook no és ben bé el que entendríem en la vida real -jo parlaria de contactes, en general-, destacaria que a Facebook qualsevol polític pot tenir com "amigues" altres persones que no tenen relació amb la seva ideologia política. De fet, jo mateix tinc com contactes a Facebook polítics d'Esquerra, de CiU o del PSC, per exemple. I això permet interactuar amb ells -si vols-, no necessàriament per parlar de política i, en cas de fer-ho, la relació és molt més directa. Avantatge del Facebook? Fins cert punt.

Creative Commons License + GNU FDL