dijous, 9 d’agost del 2007

Decret de caça en barraca, abans d'hora

El director general de Medi Natural, Joan Pellisa, va dir la setmana passada que el decret per autoritzar la caça en barraca a les Terres de l'Ebre es publicaria el mes de setembre per permetre que tothom pugui fer al·legacions. Avui publica El Punt que el decret ja s'ha publicat, quan falta mes de mig mes fins setembre, amb la qual cosa es torna a donar el cas d'iniciar un procés d'al·legacions en ple mes d'agost. Com es criticava en temps del PP, en temps del PHN, això sembla fet expressament per rebre menys al·legacions. Si aleshores era criticable ara no ho és menys.

Em pregunto encara avui, com és que el govern català autoritza un mètode de caça, que per molt tradicional que sigui, Brussel·les prohibeix. M'ho pregunto perquè, si bé es pot estar a favor o en contra de la barraca, cal ser coherent i complir les normes. Potser, com passa de vegades, hi ha un buit legal, o una ambigüitat que s'aprofita per fer-ho. D'altra banda, també em pregunto com és que aquesta autorització surt d'un departament responsabilitat d'ICV, el partit més ecologista del govern?

4 comentaris:

https://laviaaugusta.blogspot.com ha dit...

Coincidim amb el tema, però no en la manera d'enfocar-lo. No discutiré si tens raó o no, però la meva opinió és ben diferent.

i ha dit...

Vots i vots.
I que d'ecologistes ... d'home, que vols que et digue! Ja es veu no?
És una bona pregunta el perquè és defensa des de la conselleria una mesura que cap, cap organització naturalista, conservacionista o ecologista no hagi denunciat mil vegades. I que ha produit sancions i sancions als governs que la defensen.
És l'absurd i el ridícul cruel junts de la mà. Desprestigi i soroll de llaunes buides.
Com anar en contra de tot "bicho viviente".
Sabeu, això serà un plegat de demandes i judicis.
Tot pel poc seny del govern de torn.
Quan s'assenten a la cadira ... perden ideologies, conseqüència i senderi.
Ah, per als de les tradicions ... el dret de pernada també era tradicional ... o tallar la mà als que tallaven oliveres (a grècia)...

Anònim ha dit...

T'agraden els bous? els capllaçats també? i els embolats???

I aquests que els claven una espasa a l'espatlla?? són bonics oi? Hi surt la Duquesa de Alba, els prínceps,... tots aplaudint i amb mocadors blancs.


És clar, és pitjor la caça amb barraca, una caça "superselectiva" i que seria convenient que els que la critiquen, com a mínim hi haguessin passat una nit veient com funciona.

Deixa de ser superselectiva quan un vol que deixi de ser superselectiva,
...al igual que un cotxe deixa de ser segur fins que un vol que deixi de ser segur.

I que consti que jo hi he anat força vegades en la meva joventut i que no em fa cap il·lusió tornar-hi a anar, però lo cortés no quita lo valiente

Unknown ha dit...

Si em dius això dels bous perquè he penjat fotografies i videos dels bous t'equivoques. He fet un exercici de -diguem-li així- periodisme ciutadà. És a dir, que he intentat reflectir alguns dels actes de festes a Amposta. A partir d'aquí, el debat sobre els bous és un altre. M'agradaria que algun dia pogués haver un debat a fons sobre el tema. Perquè està claríssim que els bous pateixen i que és tabú acceptar-ho.

Quant a la caça en barraca, no estic discutint la caça en sí -tot i que també s'hauria de parlar a fons si la caça avui dia és necessària, i igual passa amb la pesca-, sinó que estic parlant que el govern fa un decret que, aparentment, no compleix amb la normativa europea vigent. I qui governa ha de donar exemple quant al compliment de les normes, no?

Espero haver-te aclarit els dubtes.