dimecres, 1 d’abril del 2009

Com crear la teva pròpia xarxa social amb programari lliure

Ahir em vaig trobar a la revista Consumer amb un article sobre com muntar el propi servei de xarxa social, tipus Facebook o altres, utilitzant programari lliure. Em va sorprendre agradablement aquest article, doncs no he vist gaires llocs on es facin ressò de plataformes lliures de xarxes socials, excepte implementacions d'entorns de microblocs -si els acceptem com un tipus de servei de xarxa social-. En aquest article es parla de vàries opcions, entre les quals destacaria Elgg, un entorn que utilitza PHP i MySQL. Precisament tinc un estudiant treballant amb Elgg actualment, amb la qual cosa m'ha cridat l'atenció veure l'article. D'altra banda, sí que crec que falta l'altra plataforma important, TOG, aquesta utilitzant Ruby on Rails.

Ambdós projectes tenen presència a Twitter, a banda de tenir força documentació als seus respectius llocs web: Twitter d'Elgg, Twitter de TOG.

Creative Commons License + GNU FDL