dijous, 2 d’abril del 2009

Roma al concert de Primavera


Plaça NavonaEl proper 9 d'abril, Dijous Sant, a les 22:30h, celebrem el concert de Primavera a La Lira. El programa es composa del pasdoble Eugenia López, de l'obra Concertango, de la marxa mora Lídia i del poema simfònic Festes Romanes.

Concertango, de Luis Serrano Alarcón, és una obra del 2004, per a banda, trio de jazz i saxo alt solista, inspirada, com el propi autor diu, sobretot en l'obra d'Astor Piazzolla. Una obra que, a més d'interessant, és preciosa. He de confessar que el primer cop que la vaig escoltar em va costar que m'agradés.

Les Festes Romanes, poema simfònic d'Ottorino Respighi, no puc evitar que em recordin el viatge de noces que vam fer Maria Jesús i jo a Roma, la ciutat eterna. Fa ja un grapat d'anys que vam tocar els Pins de Roma, també de Respighi, una obra que va descrivint diferents llocs de la Roma imperial a través dels seus pins. Amb les Festes Romanes Respighi ens condueix amb la seva fantàstica música a la Roma Antiga novament. Es composa de quatre temps, dels quals el darrer, La Befana (l'Epifania), se situa en el lloc de l'actual Piazza Navona, la qual podeu veure a la imatge adjunta.

He gaudit molt preparant aquest concert, tot i la feina que ha suposat. No us el perdeu!

Creative Commons License + GNU FDL