Cada cop que vénen eleccions un dels temes dels quals es parla és de la mobilitat en bicicleta. A Amposta tenim un carril bici que surt des de l'Av. Santa Bàrbara, a l'alçada del cementiri, fins davant de Medesa.
Si aneu en bicicleta i voleu sortir cap a la costa Santa Fe o cap als Freginals, per exemple, podeu utilitzar-lo per no haver de compartir calçada amb els cotxes. Aneu amb compte però, que no està gaire net i hi ha algun que altre vidre que us pot crear algun problema. A més, només hi ha carril en una de les voreres, amb la qual un carril amb amplada per a una bicicleta s'ha de compartir amb els dos sentits de la marxa.
També tenim un altre carril bici que va des de la part més alta del carrer Josep Tarradellas fins la cruïlla amb l'Avinguda Catalunya. Malauradament tenim carrils bici inconnexos, i no tots en les millors condicions per circular-hi.
A més a més, si vole anar cap al Delta per fer esport o anar d'excursió, haureu de travessar la ribera, pels camins -poc transitats- que no tenen els vorals preparats per a les bicicletes. Un cop a l'Encanyissada trobareu un altre carril bici que queda desconnectat de qualsevol altre que arribi a les poblacions del voltant.
Seria interessant tenir una ciutat planificada per fer compatibles peatons, bicicletes i vehicles a motor. Si estretim carrers per fer reduir velocitat dels cotxes bé que podem trencar-nos el cap per veure com podem establir una xarxa de carrils bici locals. Però, cal anar més enllà. No seria bo que les poblacions es poguessin comunicar amb una xarxa de carrils bici que transcorri paral·lela a les carreteres existents? No em digueu que és descabellat perquè no seria cap invent. Aneu a Bèlgica, Holanda,... És més, no hauríem de demanar a les administracions que quan dissenyin carreteres -secundàries almenys- tinguin en compte la creació de carrils de bicicleta paral·lels?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada