El Parlament Europeu ha votat, de forma no vinculant, no seguir amb la prohibició de dur líquids a l'equipatge de mà dels avions. Aquest més passat vam poder experimentar la nova mesura, la qual fa un any només aplicava en vols als Estats Units. Abans d'arribar al control de seguretat, a l'arc magnètic, havies de dipositar els líquids que portessis, els no autoritzats o degudament empaquetats -en bossa de plàstic transparent- en uns contenidors.
Ara bé, un cop passat el control de seguretat aquesta fermesa relacionada amb els líquids ja no és tan evident. A Barcelona podies comprar líquids i es precintaven en una bossa transparent, la qual suposadament no es podia obrir fins arribar a la destinació del vol. En pujar a l'avió ningú no et deia res ni es revisaven els líquids adquirits dins de l'aeroport. A Florència la cosa encara tenia més gràcia. Podies comprar ampolles de vi sense problemes, ni de capacitat, ni de format del paquet. Un acaba pensant que aquestes mesures, que potser sí que tenen raó de ser, acaben beneficiant els negocis dels aeroports i poca cosa més.
1 comentari:
Jo també em feia aquesta pregunta (perquè no pots entrar líquids i sí en pots comprat al duty free) i vaig decidir demanar una resposta. El tema és que els líquids que han arribat a les botigues se suposa que estan controlats. És a dir, han arribat directament d'un proveïdor a la botiga. Per tant, se suposa que ets tu qui a casa pot omplir una ampolla de nitroglicerina.
Sona a acudit, ho sé, però és la resposta oficial. I no es pot negar que, fonamentalment, és raonable, tot i que faci molt mal a la vista que puguis comprar qualsevol beguda, incloses les alcohòliques, i a la vegada hagis de llençar els biberons dels nens petits.
En tot cas, no oblidis que el 40% dels ingressos dels aeroports provenen dels lloguers que paguen les botigues que hi estan instal·lades. És una dada que ajuda a entendre el tema.
Publica un comentari a l'entrada