Aquesta és una imatge de l'AP-7 ahir a l'alçada de Torredembarra, a l'àrea de servei del Mèdol. En sentit nord anava plena. Hi havia una congestió de tràfic considerable des d'abans de Tarragona. En sentit sud s'anava prou bé. Ara bé, entre Martorell i Vilafranca, com cada cap de setmana o dia d'operació retorn, ens vam quedar amb un carril menys de baixada. El carril adicional, posat per als vehicles que anaven cap a Barcelona, el vam veure buit durant tot el trajecte. Crec que va ser per Setmana Santa que, en canvi anava ple, i que el carril adicional va arribar fins Cambrils, cosa que va fer que els vehicles en sentit sud patissin les conseqüències de la gran quantitat de vehicles en sentit nord.
Cal una solució al problema. No pot ser que la massificació en un sentit penalitzi la fluïdesa del trànsit en l'altre. En una via de pagament el servei es paga per la seva qualitat. Si hi ha una rebaixa de la qualitat, pel motiu que sigui, el preu no pot ser el mateix. Cal establir criteris clars perquè, mentres tinguem autopistes de peatge, la reducció de carrils o la congestió excessiva, influeixin en el preu del peatge.
1 comentari:
Dimecres, tornant de Barcelona per l'AP-7, l'autopista anava plena i vaig pensar el mateix. Quan una via de peatge va tan plena, el que haurien de fer és pujar les barreres o baixar el preu. I el que hauríem de fer els usuaris, si ells no fan res, és negar-nos a pagar. Ens prenen per tontos i nosaltres els ho permetem.
Publica un comentari a l'entrada