dilluns, 15 de setembre del 2008

Atenció al client Orange

Avui he al·ucinat amb Orange. He trucat al servei d'atenció al client i el menú principal té 8 opcions! Si vols parlar amb una persona i no continuar amb l'incòmode sistema d'atenció informatitzada, has d'esperar fins que et diuen que has de prémer el 0, i això passa després d'haver escoltat les 7 opcions anteriors. Volia canviar de tarifa i quan he escoltat l'opció he premut la tecla que em deien però, m'he adonat que continuava dins de l'aplicació, de forma que he penjat i he tornat a escoltar tota la llista d'opcions fins veure que l'atenció personalitzada era el número 0.

No és que critiqui Orange, perquè això és una pràctica cada cop més estesa. L'automatització de l'atenció a priori no ha de ser una cosa dolenta però, com que implica un sistema de preguntes i respostes en forma de prémer tecles o de reconeixement de frases, no permet una interacció tan fluïda com quan a l'altre costat del fil hi ha una persona, a qui li pots explicar millor -o pitjor- quina és la teva pregunta, quin és el teu cas, i et pot orientar millor, no en base únicament a un conjunt de regles automatitzades.

Creative Commons License

2 comentaris:

EMILI NIETO ALCOVER ha dit...

A Telefònica, quan em surt una màquina i em pregunto que vull, li dic una paraulota forteta i com no m'entén, em passa al cap de poc temps amb una operadora.

Estalvio temps i em quedo decarregadet a la vegada (per després tornar-me a carregar amb la pròpia gestió).

Álvaro ha dit...

Jo també ho acostumo a fer, però simplement dient alguna que altra tonteria. Feta la llei, feta la trampa.