Ahir venia de Girona. D'anada no tant però, de tornada, un cop arribes al peatge -eliminat- d'El Vendrell, vas fins Tarragona a 80 Km/h, en una autopista de 3 carrils. És evident que la majoria de vehicles no va a 80, doncs no ho feien quan en comptes de 3 eren 2 carrils i amb una amplada molt menor. Aparentment ningú no hi treballava ahir o van plegar d'hora. Entrant a Tarragona durant un trosset tornem a velocitat de 120 Km/h i 3 carrils. En arribar a Tarragona, pagant el peatge -5 euros-, tornem als 80 Km/h fins Port Aventura. Pagues els peatges religiosament però, circules per una autopista més poc a poc que per la nacional.
D'altra banda, una altra cosa que es pot observar és com, entre Vilafranca i Port Aventura s'està ampliant l'AP-7. Almenys fins fa poc, sortint a Torredembarra i entrant a Tarragona no es pagava peatge -estava alliberat, no bonificat-. Haurà canviat, suposo, amb l'eliminació dels peatges troncals. L'ampliació de l'AP-7 acaba justament a Port Aventura. D'allí cap a baix tornem als 2 carrils. A més, entre Tarragona i Montroig ja està en funcionament l'autovia A-7. Les obres al seu pas per Vandellòs també semblen avançades. Però, fins que la veiem al sud encara queda. D'allí cap a baix, l'alternativa és la N-340.
Hom es pot preguntar com és que totes les infraestructures es concentren al Camp de Tarragona i no n'hi ha cap que es comenci pel sud, o almenys com és que no hi ha projectes encetats al sud igual que els hi ha al Camp? Inoperància dels governs, discrepàncies de traçats,... Cadascú pot optar per un argument però, allò que és visible és que del Camp de Tarragona cap a baix es veu un canvi en infraestructures important. No tenim encara desdoblat l'eix de l'Ebre ni començat cap tram d'autovia. Ens va costar 11 anys fer 11 Km d'autovia entre L'Aldea i Tortosa. Veurem quants ens costa tenir les infraestructures actualitzades.
Un altre tema seria parlar si cal tenir una autopista i a la vegada una autovia paral·lela, si caldria eliminar la via de pagament i ampliar-la per tenir una gran autovia aprofitant el traçat i no creant noves ferides al territori. Però, és un altre trema que ja no té sentit debatre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada