D'altra banda, una altra cosa que es pot observar és com, entre Vilafranca i Port Aventura s'està ampliant l'AP-7. Almenys fins fa poc, sortint a Torredembarra i entrant a Tarragona no es pagava peatge -estava alliberat, no bonificat-. Haurà canviat, suposo, amb l'eliminació dels peatges troncals. L'ampliació de l'AP-7 acaba justament a Port Aventura. D'allí cap a baix tornem als 2 carrils. A més, entre Tarragona i Montroig ja està en funcionament l'autovia A-7. Les obres al seu pas per Vandellòs també semblen avançades. Però, fins que la veiem al sud encara queda. D'allí cap a baix, l'alternativa és la N-340.
Hom es pot preguntar com és que totes les infraestructures es concentren al Camp de Tarragona i no n'hi ha cap que es comenci pel sud, o almenys com és que no hi ha projectes encetats al sud igual que els hi ha al Camp? Inoperància dels governs, discrepàncies de traçats,... Cadascú pot optar per un argument però, allò que és visible és que del Camp de Tarragona cap a baix es veu un canvi en infraestructures important. No tenim encara desdoblat l'eix de l'Ebre ni començat cap tram d'autovia. Ens va costar 11 anys fer 11 Km d'autovia entre L'Aldea i Tortosa. Veurem quants ens costa tenir les infraestructures actualitzades.
Un altre tema seria parlar si cal tenir una autopista i a la vegada una autovia paral·lela, si caldria eliminar la via de pagament i ampliar-la per tenir una gran autovia aprofitant el traçat i no creant noves ferides al territori. Però, és un altre trema que ja no té sentit debatre.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada