diumenge, 25 de març del 2007

Ara ERC+CiU?

La sorpresa del cap de setmana és la proposta d'ERC de fer president de la Generalitat Artur Mas a canvi d'un referèndum per a l'autodeterminació de Catalunya. De vegades sembla que els dirigents d'ERC no hagin après de la primera legislatura en què van estar al govern català. Els deu agradar fer soroll dins del món polític català, malgrat que acabin quedant ells com els políticament immadurs per estar governant. Serà això, sinó no m'explico per què Xavier Vendrell ofereix el govern a CiU, fins i tot aquesta legislatura, a canvi d'un referèndum. Un referèndum, per cert, que cal veure si es pot convocar. És clar que si el Tribunal Constitucional torna a retallar l'Estatut hi haurà enrenou. Però, Esquerra oblida que un dels artífex de l'actual Estatut retallat és CiU. I oblida que fan ben pocs mesos que va renovar l'acord per governar amb PSC i ICV. Tant han canviat les coses? O és que quan vénen eleccions entren atacs de bogeria política?

1 comentari:

Unknown ha dit...

Emigdi. No m'importa dir-ho. Vaig votar "no" a l'Estatut tal com va deixar-lo el duo Mas-Zapatero. Per tant, jo no vaig votar a favor d'aquest estatut. Però, això d'ara és una cosa diferent. De veritat et creus que es pot convocar un referèndum per l'autodeterminació? De veritat creus que la societat catalana veu necessari aquest referèndum? De veritat et creus que és lògic voler fer president Artur Mas, un dels artífex d'aquest Estatut que no volíem?

Sobre la maduresa... Veig immadur acordar governar amb el PSC i ICV, sabent quines condicions hi ha en cada partit, i ara, tan poc temps després, plantejar una altra aliança. I veig immadur continuar amb allò que ERC va fer la legislatura passada, és a dir, provocant la revolta de l'Espanya profunda contra els catalans, a causa de paraules fora de lloc o propostes que creen controntació. Jo, almenys, vull una mica de tranquil·litat d'una vegada. Que de moment jo continuo aixecant-me cada dia per treballar, amb aquest Estatut o amb un altre.