dijous, 1 de març del 2007

Biodièsel

Fa temps que em ronda pel cap posar biodièsel al cotxe. És un Renault Megane de l'any 2004. Vaig preguntar l'altre dia a Renault, després de molt de temps de fer-ho al concesionari on vaig comprar el cotxe, si podia utilitzar Biodièsel. Per segon cop m'han desaconsellat fer-ho. En teoria hi puc posar aquest combustible fins una proporció del 20%. Però, m'ho van desaconsellar per efectes negatius que ja s'han donat en alguns motors. Només s'aconsella en motors preparats.

La reflexió és que, si se'ns demana posar biodièsel als vehicles, algú ha d'assegurar-nos que no haurem de començar a fer viatges al taller per solucionar els problemes que pugui causar al motor. Si la marca no es fa responsable, si el fabricant del carburant tampoc, i si el ministeri d'Indústria -o quin sigui- tampoc, aleshores, sentint molt no col·laborar en la protecció del medi ambient, continuaré posant dièsel, sense bio.