dimecres, 3 d’octubre del 2007

El Prat, un aeroport de segona

Avui els mitjans parlen d'una de les notícies de la setmana. S'ha decidit quines companyies aèries explotaran la nova terminal de l'aeroport del Prat, la T-Sud. Com se sap ja, Oneworld (Iberia) i Star Alliance (Spanair) seran les aliances de companyies que es repartiran la terminal. Això diuen avui els mitjans:

El Periódico
El Periódico titula a la portada d'avui AENA posa fi al monopoli d'Iberia en el pont aeri. Al seu editorial el títol és Repartiment lògic de la terminal sud del Prat. S'hi destaca que quan entri en funcionament el pont aeri deixarà de ser monopoli d'Iberia, cosa que afavorirà els preus. No diu res sobre els vols intercontinentals des de Barcelona.

La Vanguardia
La notícia de La Vanguardia diu que Las alianzas de Iberia y Spanair junto a Vueling se repartirán la T-Sur. Destaca que l'aliança Skyteam, la que més vols intercontinentals ofereix, ha quedat fora. Es destaquen les opinions dels polítics, favorables i contràries, de les quals destaca a favor la del president del govern, la del conseller de Política Territorial i Obres Públiques i la de l'alcalde de Barcelona, i en contra la de Josep Antoni Duran i Lleida i de Joan Ridao.

Vilaweb
El titular diu que L'adjudicació de la T-Sud no atén la demanda d'un Prat transoceànic. S'hi destaca que els únics partits que s'han expressat a favor de l'adjudicació són el PSC i ICV. Com diu, no s'ha atès la demanda de l'empresariat català de tenir un aeroport intercontinental amb gestió descentralitzada.

Avui
El titular a l'Avui diu que Vueling, les aliances One World i Star Alliance i la resta d'operadors de baix cost compartiran la T-Sud. En un article d'opinió de Xavier Alegret, Premi a Iberia, es destaca com s'ha adjudicat la terminal a dues aliances empresarials, on Iberia té el major pes, tot i ser una empresa que no aposta per Barcelona, deixant a la terminal A l'aliança Sky Team, la que té més vols intercontinentals.

El País
La notícia a la secció de Catalunya té per títol Reparto salomónico de la T-Sur de El Prat. La notícia parla de les peticions de l'empresariat català per aconseguir un aeroport de primera línia, amb vols intercontinentals, així com destaca que el mateix empresariat ahir es mostrava satisfet de l'adjudicació.


El Mundo
El diari destaca que Iberia y Spanair ganan la T-Sur sin que El Prat obtenga ningún nuevo vuelo intercontinental.

ABC
L'ABC diu que Aena cede a Iberia y Spanair la T-Sur de El Prat con el beneplácito de Montilla.

I vosaltres, què dieu? És lògic que Iberia hagi sortit victoriosa després de menysprear l'aeroport del Prat? El tan reclamat hub intercontinental serà possible? L'empresariat català no hauria d'explicar-se, després de demanar tant i ara acontentar-se amb el resultat? Com és que és tan fàcil veure quins mitjans veuen les coses del mateix color de qui governa i altres del color de l'oposició? Preguntes retòriques, evidentment.