dimecres, 28 de maig del 2008

El govern espanyol estudiarà el Roine

Per algun lloc es comença. Estem a punt de veure com es deroga el transvasament de l'Ebre a Barcelona i la ministra Espinosa diu que estudiarà el transvasament del Roine a Catalunya. I jo que pensava que això era un tema ja parlat, que aquest govern no volia transvasaments i menys de fora d'Espanya. I ves per on, acabarem veure com s'estudia, i compte que no s'acabi proposant. I direm que bé, que si no és l'Ebre, que ja va bé. Però, si estem per no fer transvasaments això què és? Evidentment, si el govern espanyol i CiU -que sembla que té més veu que el govern català alguns cops- es posen d'acord, això no ho atura ningú. És molt difícil, des de Catalunya, anar contra un transvasament d'aigua d'un riu d'un altre país.


Creative Commons License


Banner no als transvasaments

3 comentaris:

Unknown ha dit...

És el nostre problema si Barcelona vol portar aigua del Roine ?

Si França acceptés (està per veure) vendre l'aigua a Espanya (a Barcelona en concret) també ens hi oposariem ? Fins on va la reivindicació ?

Anirem algun dia units tots plegats per tirar endavant aquest país ? Ens hi juguem molt tots plegats.

Unknown ha dit...

Perdona però, em sembla que no has entès res de la mobilització contra el PHN. És evident que el Roine és un projecte que és difícil de contestar des de Catalunya, perquè no afecta els nostres rius. CiU ho ven com la solució definitiva, malgrat que des de França no tothom veu el projecte amb bons ulls, des del punt de vista econòmic i medioambiental.

Però, és que a més, si estem dient que es va cap a una nova cultura de l'aigua, contemplar els transvasaments com variables de les solucions als problemes d'aigua no és precisament anar en aquesta línia.

Ara bé, i no t'ho prenguis malament, potser tu tinguis una visió del problema més afí a la de CiU -ho comento per contingut, no per etiquetar-te-. Aleshores comprenc el teu punt de vista.

Jo però, no puc haver sortit durant tant de temps al carrer per demanar que no es facin transvasaments com per ara ser incoherent i dir que em sembla bé el Roine, perquè és un riu francès que a més té molta aigua.

I això no és anar desunits, no és no voler tirar endavant el país, sinó veure les coses d'una altra forma. I m'emprenya -no va per tu- que el missatge sigui que qui va contra aquesta mena de projectes va contra el progrés, contra el desenvolupament.

Unknown ha dit...

Deixar clar, ara i per sempre que no sóc afí a cap partit polític. Potser, de vegades la meva opinió coincideix amb algunes formacions polítiques, es clar que si, igual que tothom, o no ?

Respecto la teva opinió sobre aquest tema. Només estic posant damunt la taula un altre punt de vista.

Dius que no ho entenc, però potser ho entenc massa.

Si Barcelona vol aigua, si la necessita per desenvolupar-se encara més i créixer més (si és el que vol fer) i França li vol vendre. Endavant. Jo estic a favor.