dijous, 6 de novembre de 2008

Forats, foradets i foradots

Tinc l'esperança que ara que ja està funcionant la nova comisaria dels Mossos a Amposta arreglin l'avinguda Generalitat, un carrer que alguns diuen que encara no està urbanitzat però, que té força trànsit, on més d'un cop hi ha controls de velocitat i on, encara no plou una mica, apareixen clots per tot. Potser ara, amb la comisaria, algú donarà un toc d'atenció al consistori per arreglar els pedaços que no deixa de fer i que el temps s'encarrega de desfer.

No sé però, si tindrà remei la sortida d'Amposta pel camí del Lligallo, per anar a agafar la N-340, on hi ha un tros en què aquests dies es fa molt difícil evitar entrar dins de cap clot dels que hi ha. I després, si continues per la N-340 sentit l'Aldea, et trobes un pont on moltes juntes de dilatació s'han quedat buides de quitrà.

Arribes a Tortosa i, si entres pel carrer Barcelona, un carrer prou estret i on la gent no ho té en compte a l'hora d'aparcar malament, com que has d'intentar apropar-te al màxim a la vorera per poder passar dos vehicles, et trobes amb totes les tapes de claveguera i desaigües, que no estan al nivell del carrer.

Si li sumem les bandes transversals, que no són iguals enlloc, que desapareixen a trossos o, si a sota els apareix un clot, s'enfonsen, els vehicles acaben castigats circulant per les nostres ciutats i carreteres, per no parlar del perill de les persones vianants, que corren perill de caure si no s'adonen que per on passen hi ha un forat -sobretot si és ple d'aigua-. Aquest mes d'octubre es va publicar al BOE la instrucció tècnica per a la instal·lació d'aquest tipus de dispositius a la xarxa de carreteres de l'Estat. Esperem que es comenci a aplicar.

Creative Commons License