divendres, 13 de març de 2009

Un dia qualsevol per l'Eix d el'Ebre

Camí de Tortosa cap a Amposta. Surto de la rotonda del monument al Nus per dirigir-me cap a Amposta. Tram en obres fins Vinallop. Unes obres sense activitat aparent i sense afectació a la via actualment però, malgrat tot, amb senyals de reducció de velocitat a 60 Km/h. Passo a l'alçada d'un dels senyals de reducció de velocitat, l'únic que està amagat darrere d'un arbre, potser per allò de l'efecte sorpresa. Ni rastre d'obres si no fos pels senyals i algunes marques al terra de la via. Ritme de 60 fins Vinallop. Arribats a la rotonda un transport sanitari d'una empresa ampostina em toca el clàxon per anar a la velocitat marcada. Sort que ells han de ser encara més curosos conduint.

Passo a l'alçada del pont per sobre el canal on comença l'antiga carretera de la Carrova. Allí també hi haurà obres. Els senyals però, estan posats i tapats. Estranya cosa això dels criteris diferents.

Arribant a la torre de la Carrova avui veig que han posat senyals verticals d'obres. Reducció de sobte a 60 Km/h i a 40 Km/h per obres, amb perill per estretiment de la via. Ni rastre d'obres però, ni de l'estretiment de la via. Em sento estúpid anant a 40 Km/h. Encara més bo és que pel retrovisor veig un senyal de fi d'obres en sentit Tortosa però, no n'hi ha cap en sentit Amposta.

Tot plegat, i ja cansa veure-ho, és una mostra que la senyalització d'obres, molt important per l'alteració de la via i l'augment del perill que comporta, és deficient, té manca d'una supervisió més important. D'una banda, no s'utilitza la lògica tapant els senyals quan no són encara necessaris. De l'altra, sovint la senyalització és insuficient. Si l'Administració no dóna exemple respectant la normativa, com pretén tenir autoritat moral per fer-la complir?


Creative Commons License + GNU FDL