dimarts, 7 d’octubre del 2008

Sabeu canviar les bombetes del cotxe?

Público informa que el PSOE demanarà al Senat que s'elimini l'obligatorietat de dur bombetes de recanvi al cotxe per la dificultat que actualment suposa que la persona que condueix pugui canviar una bombeta fosa. Ho acompanyen d'una enquesta preguntant a la gent si sap canviar les bombetes del seu vehicle.

M'ha recordat els dos cops que he hagut de canviar bombetes de davant al meu cotxe, un Mégane II. No es poden canviar aixecant el capó del cotxe perquè en aquest model l'accés a les bombetes es fa pel pas de roda. Vaig anar el primer cop al concessionari i em van fer una mica de mala cara, de no tenir ganes de canviar la bombeta. El segon cop vaig comprar-la i me la vaig canviar jo. Però, has de fer meravelles per posar-la. Has de girar la roda per poder passar el braç, treure la tapa i després treure la bombeta, que està agafada amb una molla. La dificultat rau en el fet que la manipulació per posar la bombeta al lloc es fa sense poder veure què s'està fent -si no ets una persona amb extremitats i tron prou llargs-. Ara ja sé com canviar-la però, si m'hagués trobat enmig de la carretera el primer cop no sé com hauria acabat la cosa, pel nerviosisme del primer cop.

Creative Commons License

3 comentaris:

Gustau Moreno ha dit...

El que és obligatori és portar-les al cotxe, no saber canviar-les. Fins i tot crec que no et poden multar per portar un far amb la bombeta fusa, sempre que portis les bombetes de recanvi.

ximo ha dit...

Pos no et vull dir res si el que has de canviar es la bateria d'un picasso. No se ni si en porta. Nomes se que hi han dos bornes on diu + -, però la bateria no l'he vist mai.
Ara, si nomes es obligatori portar-ne de recanvi i no ho es canviar-la, per a que la portem? , o es obligatori que ens la canvien els mossos?. Pos estem arreglats

Ramon ha dit...

Per no parlar si l'has de canviar amb el motor encés de fa poc, que et pots pegar una bona cremada.

A mi em van trobar una de les curtes foses a la ITV (també és mala sort). La volia canviar allí mateix per no tornar a fer tot el viatge, però amb el motor cremant no hi va haver pebrots. Vaig haver de tornar un altre dia.