dilluns, 9 de juny del 2008

Puigcercós i Ridao

Jo diria que el resultat de les eleccions d'ERC ha estat un dels més coherents amb la línia del partit en els darrers anys. Cap a la independència però, amb realisme. Val a dir que des de fora, no m'importava si guanyava Puigcercós o Benach, mentres que una victòria de Carretero o de Renyer era més preocupant. Desfer tot el camí no és per a mi l'opció adequada. No vaig donar el meu vot a ERC el 2006 per veure que ara decideix trencar el tripartit i provocar noves eleccions o una sociovergència. Potser aquesta era més la intenció del tàndem Renyer-Bertran, una opció aquesta que veia com la més immadura de totes -que es queixen de la línia continuïsta sorgida de les eleccions-. I si ERC hagués escollit la línia immadura aleshores hagués tornat probablement a l'oposició, a la pèrdua de diputats. Perquè la ciutadania potser ja n'ha tingut prou de tempestes polítiques a Catalunya, algunes gràcies a ERC, i prou eleccions per ara.

Ara queda veure si Carod deixa de ser candidat a la presidència de la Generalitat. Malgrat la simpatia que li he pogut tenir ja fa molt que em sembla que és un dels grans mals de la mala imatge d'ERC i de Catalunya, per les formes, no pel contingut.


Creative Commons License