dimarts, 17 de març del 2009

Els conductors i conductores d'Amposta

Avui El Punt informa sobre le memòria anual de la Policia Local d'Amposta. Segons aquesta memòria, el 40% de conductors no respecten els límits de velocitat dins del tram urbà. El Punt també destaca que hi ha nombrosos casos de vehicles mal estacionats.

La notícia m'ha recordat els cotxes enganxats a la paret, dal de la vorera, al carrer de mons pares, o un cas d'ahir. Arribo a casa i em trobo un cotxe aparcat tapant tota la porta del garatge. El carrer no permet la circulació de vehicles, per començar. La persona que havia deixat el vehicle ni es va immutar, fins que vaig tornar a sortir de casa i vaig anar a preguntar de qui era el cotxe. Es va aixecar de seguida i em va donar excuses de quants de cotxes hi havia al carrer paral·lel quan va arribar, i que per això hi havia aparcat. Comoditat versus respecte de les indicacions dels senyals, o respecte pels altres, segons com es miri. Allò més bo és que la persona va marxar emprenyada perquè li havia dit que treiés el cotxe d'allí -crec que li vaig dir educadament-. És el segon cop que m'ho fan. Un altre dia va ser una altra persona que havia deixat cotxe i remolc tapant tota la façana mentres anava a fer el cafè.

No només toca el nas que mentres tu cerques lloc per aparcar, encara que sigui lluny, altres no es molestin ni a intentar-ho, posant cotxes sobre passos de vianants, sobre voreres, davant de guals,... sinó que també molesta que encara que no tinguin raó s'enfadin quan els dius alguna cosa. I no és cosa d'edat, és cosa de les persones, perquè això passa amb gent jove i gent mes gran. El civisme i l'incivisme són patrimoni de tots.

Creative Commons License + GNU FDL