divendres, 2 de desembre del 2005

El desdoblament de l'eix de l'Ebre, per Tortosa

Sembla que no estem de sort. El desdoblament de l'eix de l'Ebre començarà a Tortosa en sentit nord. Per tant, el desdoblament fins La Ràpita caldrà esperar-lo fins d'aquí un grapat d'anys. Una carretera que entre Amposta i Tortosa ja es queda menuda, i que caldria allargar-la fins La Ràpita i es decideix començar les millores en un tram que no és ni el seu inici ni el seu final. Coses de la planificació que els ciutadans de carrer no entenem.

2 comentaris:

Gustau Moreno ha dit...

Ja t'ho he dit al meu bloc, contestant al comentari que vas deixar-me ahir. Però per si de cas no el veus, i recordant que havies fet un post sobre este tema, t'escric també aquí. Pensa que el de Tortosa és l'últim tram plenament urbà que queda per resoldre a l'eix de l'Ebre. És un tram molt perillós, que parteix el barri de Ferreries i passa pel costat de dos col·legis d'infantil i primària. Els conductors, per exemple, van a velocitats que superen els 120 km/hora, tot i els radars que hi ha instal·lats i la senyalització, que diu que no s'hauria de córrer a més de 50 o 60 km/hora, segons del tram. El problema és el de sempre, ja que a l'Ebre les obres sempre s'han fet tard i malament. Quan van projectar la C-12 ja sabien que estaven travessat una zona on hi hauria un col·legi, i que estaven trencant el sector natural de creixement urbanístic de Ferreries. Però no patiu, ja que tenint en compte que la nova variant tindrà onze quilòmetres, i els problemes que posarà l'Ajuntament de Tortosa per aconseguir un traçat més allunyat de la conurbació Tortosa-Roquetes, segur que tarden més d'onze anys a acabar-la. Per allavontes potser ja han començat també, o fins i tot han acabat, el desdoblament de la carretera de la Carrova.
Salut!

Anònim ha dit...

Ja em sembla bé que es tingui en compte que el de Tortosa és un tram "urbà" (jo diria que semi-urbà perquè el tenen com una circumvalació i tret de la zona de la plaça Corona d'Aragó, la resta de passos de vianants no creuen la C-12). Però el que s'hauria de tenir en compte és que el tram Amposta-Tortosa és el que més trànsit suporta. En els dos darrers plens de l'Ajuntament d'Amposta s'han aprovat mocions (per unanimitat) per demanar al DPTOP de la Generalitat que tingui en compte el desedoblament de l'actual N-340 entre Alcanar i Amposta (que acabarà sent Eix de l'Ebre quan l'assumisca la Generalitat) i de l'Eix de l'Ebre d'Amposta a Tortosa (així d'Alcanar a Tortosa hi hauria una autovia), però pel que sembla o bé encara no ho han fet arribar des de l'Ajuntament o no li han fet gaire cas a PTOP. Vull pensar que és la primera possibilitat.

Sota la meva opinió (modesta opinió), crec que es tenen més en compte les sortides/entrades de Tortosa (sino mireu l'autovia Tortosa-AP7, que no Tortosa-Aldea-N340) que no pas les comunicacions de les Terres de l'Ebre. Així s'assegurarà la comunicació Tortosa-Lleida, però no pas Delta de l'Ebre/Costa-Lleida.