dilluns, 28 d’abril del 2008

Una foto meva a Sàpiens

Església de Sant AndreuDivendres em va arribar a casa el número d'aquest mes de la revista Sàpiens. Un número molt interessant, com la majoria dels que vénen publicant des de fa uns anys. Divulgació de la història i en català, un luxe.

En aquest número hi ha una ressenya a cura d'Andreu Mayayo del llibre El secret del Brigadista, d'Andreu Claret, quina història se centra a la població de La Fatarella. La ressenya va acompanyada d'una foto de la tapa del llibre en petit, i d'una de més gran de la façana de l'església de La Fatarella. La foto en qüestió és una modificació de la que acompanya aquest article. A la revista però, no consta l'autoria ni els drets d'ús de la mateixa.

Em vaig posar en contacte amb la revista per comentar-los el fet que no indicaven qui era l'autor ni les condicions d'ús, remarcant que aquesta foto és lliure. Avui m'han enviat un missatge disculpant-se i comentant-me que l'error serà esmenat en el proper número. Malgrat poser sembli una postura egocentrista la de reclamar l'autoria, ho he fet perquè una publicació amb condicions restrictives d'ús, si utilitza materials lliures, ha de complir amb les condicions d'ús dels mateixos i deixar clar que no hi ha restriccions sobre aquells. He intentat aportar el meu granet de sorra en la difusió dels continguts lliures. En altres casos la disculpa no s'ha traduït en una rectificació sinó en una eliminació de la imatge o, simplement, amb una disculpa personal.

Des d'aquí agraeixo la resposta ràpida de la gent de Sàpiens.


Creative Commons License


Banner no als transvasaments