diumenge, 11 de setembre del 2011

#OnzeDeSetembre Una Diada diferent des de fa 10 anys

Des de fa 10 anys l'11 de setembre és una Diada compartida a Catalunya amb el record pels atemptats del 2001 a Nova York. Val a dir que a més, políticament la Diada s'ha vestit d'una pompositat, per a mi innecessària, amb l'excusa d'apropar-la a la ciutadania. Excessos del tripartit en la pompositat institucional.

Deixant de banda casa nostra, recordo que l'11 de setembre del 2001 vaig arribar al matí a Cerdanyola. Vivia encara allí, car no vaig tornar a viure a les Terres de l'Ebre fins el 2005. Vaig arribar-hi des de Brussel·les. Tornàvem de la manifestació del dia 9 per una Nova Cultura de l'Aigua, contra el PHN.

En arribar vaig anar a dormir. En despertar vaig posar la televisió i vaig veure una de les Torres Bessones fumejant. Després va empotrar-se un altre avió a l'altra torre. Després una després de l'altra les torres van col·lapsar. I el dia va fer-se llarg, molt llarg. La resta ja la coneixem. Milers de morts a causa del fanatisme, i punt de partida de les accions armades dels EUA, governats per Bush, contra els talibans a l'Afganistan, per continuar anys més tard amb l'Iraq de Saddam. Una data fatídica, pel que va passar i pel que va comportar.

Creative Commons License + GNU FDL