dilluns, 28 d’agost del 2006

Fotografies de Josep Salvany

Una entrada del bloc Bauen parla del Fons Salvany, emmarcat dins del projecte Memòria Digital de Catalunya. Fa referència a la presència d'imatges de les Terres de l'Ebre. No n'he trobat cap d'Amposta -almenys encara- però, n'hi ha moltes de Tortosa, com una de la Llotja de Tortosa, al seu emplaçament anterior. Una altra feta des del pont de la Cinta, on hi ha l'actual pont de l'Estat. Una mostra una vista del Castell de Sant Joan, molt diferent de l'actual Parador. Una mostra el vapor "Ciudad de Tortosa", a l'Ebre. Es poden recordar les escales de la Catedral en una altra foto. Es pot veure la plaça de l'Àngel. La porta de l'antic Seminari, posteriorment Institut Joaquim Bau, ara únic record de l'edifici, recentment excavat pels arqueòlegs. O una vista de l'Ateneu i del Mercat. Totes de l'any 1914. No sóc tortosí però, m'agrada veure fotografies antigues de la ciutat veïna a la meva, on es pot observar el pas del temps.

2 comentaris:

Gustau Moreno ha dit...

Molt interessant, tant el bloc Bauen (de Daniel Gil) com la possibilitat de consultar on-line el fons de fotografies antigues de Josep Salvany.

Daniel Gil Solés ha dit...

Manel,

gràcies per la referència al post. De fet vaig descobrir-ho a través del bloc de la Gamoia i el seu post Catalunya fa 100 anys (http://gamoia.blocat.com/post/973/90848). De seguida me va entusiasmar aquest Fons Salvany, tot i la escassa presència de les nostres Terres. Si, efectivament, d'Amposta no hi ha cap imatge, jo també vaig estar buscant-ne. És una llàstima, i és estrany, perquè d'edificis significatius n'hi ha, i molts!