dimecres, 18 d’octubre del 2006

Segon dia del CAP

Avui la cosa ha anat millor amb la videoconferència. La qualitat de la imatge i del so han millorat considerablement, tot i que avui hem tingut problemes per veure la presentació que la professora duia en format PowerPoint -i Windows, és clar-. Sembla que el programari lliure continua sense tenir lloc en camps on és perfectament vàlid. Però, bé, aquesta és una altra història.

La cosa va bé. No és que sigui una matèria la que tractem -pedagogia- que m'apassioni però, reconec que és important tenir-ne encara que sigui una mínima noció. Estem als inicis, amb el sistema educatiu espanyol. I ja hem tingut l'oportunitat de fer una activitat que ha generat una mica de debat: punts favorables i negatius del sistema LOGSE. Suposo que si em llegiu i us dediqueu a l'educació tindreu mil coses per dir. Jo només puc constatar allò que conec per terceres persones, no per mi.

Finalment tindrem un espai virtual d'aprenentatge perquè ens hi deixin documents i perquè puguem entregar els nostres treballs. La URV utilitza la plataforma d'e-learning i de programari lliure Moodle. És l'entorn que tindrem. Es tracta d'un entorn orientat a la gestió de cursos en una organització, on els usuaris poden tenir el rol d'estudiant o de professors. Els cursos es poden dividir en temes, en setmanes o ser cursos de tipus social. El professor pot posar recursos a l'abast dels estudiants (el cas del material del curs) i demanar-los activitats, mitjançant les eines que proporciona aquest entorn. Bé, no és hora d'estendre's en què és Moodle tampoc, no?

Ara a esperar la primera sessió, de psicologia, divendres. Per cert, segon dia que ho comento, l'aparcament de l'Escola a la nit està fosc, molt fosc.

2 comentaris:

Artur Tallada ha dit...

Hola Manel,

segueixo els teus blogs de forma regular des de ja fa molt de temps. Et felicito per la feina !!!

També sóc professor i he passat pel CAP. Aquest curs seré el tutor d'un alumne de CAP d'informàtica justament.

Ara que no ens sent ningú et comento algunes coses. Per una banda encara cal fer molta pedagogia sobre el programari lliure, ja ho veus no? Si en els llocs on s'ha de donar exemple de primera mà va com va,.....poc podem esperar. Caldrà fer mooooolta pedagogia.

En segon lloc, ja està bé que a les universitats s'animen a implementar entorns d'e-learning. Encara que la URV ja fa un o dos cursos que l'utilitza, és de les més punteres en aquest camp. Al setembre es va realitzar la MoodleMoot ' 06 d'àmbit estatal a la qual hi vaig assistir. Però en general hi ha gran desconeixement de totes aquestes eines. I el que vindrà després serà necessitats de maquinari. Nosaltres a l'IES Els Alfacs tenim un Moodle corrent, estem molt contents, però necessitem poder garantir l'accés a màquina per part dels alumnes. De moment fem el que podem.

I per acabar, m'agradaria comentar-te alguna cosa de Psicologia. A mi tampoc m'interessava gaire, però en una d'aquestes xerrades o cursets em va enganxar la teoria dels guions d'Eric Berne i fins i tot em vaig comprar dos o tres llibres sobre el tema (els tres estats del jo, transaccions, guions,...). Un dia escriure un posts sobre això.... ja fa temps que ho vull fer.

Bueno, ànims am el CAP i si et cal algun consell o ajuda si puc, ja saps....estem en contacte.

Per cert, per a que et facis una idea de com va la cosa: Com és que esteu desganan la LOGSE? No es va aprobar la LOE fa uns mesos? Algú ho ha preguntat? I no s'està coent la LCE? Llei Catalana d'Educació.....bones preguntes.....bones preguntes....bones preguntes

M'agradarà conèixer les respostes de professor en qüestió si n'obtens alguna.... :-(

Unknown ha dit...

Hola Artur. La veritat és que sí que m'interessen els continguts del CAP, sobretot per tenir més recursos. Sense ser professor la feina universitària també ho requereix.

Sobre la LOGSE, potser ho he explicat malament. Es treballa el sistema educatiu vigent, i també les reformes i altres lleis. Lo que passa és que les classes van poc a poc i el treball sobre l'estructura del sistema educatiu és lent.

Ja explicaré com continua.