dilluns, 28 de maig del 2007

El dia després

M'explicava un amic fa un temps que en els mítings t'emportes una sensació de falsa victòria, en veure't envoltat de gent afí amb la proposta política que representes. És una cosa que he tingut molt present durant aquesta campanya, doncs és cert que quan fas actes, la gent aplaudeix o la gent et desitja sort, podries caure en l'error de pensar que tota la ciutat pensa així, que les coses ja estan fetes. Potser per això, per l'escepticisme sobre els bons auguris, que ahir no em vaig emportar cap gran sorpresa. Potser sí una mica, doncs esperava que CiU perdés la majoria absoluta. Pero, d'altra banda me la temia. Si fa quatre anys amb el PHN no va influir en els resultats electorals, ara era més difícil que afectés cap altra cosa. I mira que la gent es queixa! Però, potser la gent que es queixa és una minoria, i no la gran quantitat que podíem suposar.

Una sorpresa potser gran haurà estat per a la gent d'EA-ERC. La sensació que tenien era la d'estar a les portes d'un gran èxit electoral -les sensacions no són bones conselleres- i s'han quedat amb 4 regidors igual. És cert que han quedat per davant del PSC en vots però, una candidatura que tenia clar una pujada de regidors suposo que ha tingut una decepció considerable, sense amagar que jo, com membre de la llista del PSC, també he tingut la meva part de decepció.

Per tant, a Amposta continuarem tenint un govern de CiU, amb majoria absoluta, i amb un alcalde diferent. Acaba l'era Roig i això podria ser l'inici de l'era Ferré. Caldrà veure on han fallat les coses: la gent, la campanya, la pre-campanya, el treball durant la legislatura? Ara bé, també caldrà col·laborar, cadascú des del seu lloc -polític o no-, amb el nou govern, perquè hi hagi qui hi hagi s'ha de contribuir al creixement de la ciutat, sense partidismes.

La sorpresa ampostina contrasta amb allò que ja es veia venir a Tortosa. Joan Sabaté i el seu equip han rebut un càstig a la seva gestió durant aquests 4 anys. La gent que conec de Tortosa n'estava tipa i sembla que en aquest cas, a diferència d'Amposta, ha coincidit amb la tendència de vot de la ciutat. Ara, amb un govern convergent a Amposta i Tortosa, el tema de la capitalitat potser quedarà en un segon pla, o es tractarà d'una altra forma.

Bé, la veritat és que se'm fa difícil fer gaire anàlisi. Estic una mica fatigat.

2 comentaris:

Jordi Baucells ha dit...

Manel,

jo crec que aquesta (semi)decepció ve donada pel mateix esforç. Crec que les persones que treballem i creiem amb una determinada ideologia d'una manera sana, sense els components que la desvirtuen (amiguismes, populisme, insults...) esperem que la gent entengui el nostre missatge i que, finalment, puguem guanyar vots.

A nosaltres a Roquetes ens ha passat si fa o no fa igual. Un partit que ha governat fatal durant els últims anys, sense cap tipus de programa, amb un líder absolut i despòtic ha tornat a treure els 6 regidors que tenia i, en canvi, altres partits com ERC que tenia un programa ben desenvolupat, que havia treballat amb la gent, que tenia un bon equip, sols ha pujat 1 regidor (4).

Així, què passa?. Es pot estar 3 anys i mig sense fer gaire feina i amb sols 15 dies fer campanya, programa, miting i guanyar?. Està fallant alguna cosa de la democràcia?.

No sé... jo també estic perplexe sobre com funcionen les coses, però és el que hi ha i, al menys jo, no ho sé fer d'una altra manera i mentre m'hi dedique continuaré creient amb la proximitat, amb els programes ben desenvolupats, amb les idees i, fins i tot, amb la gent.

Ànims !

Jordi Arrufat ha dit...

A mode d'anècdota mig en broma mig en serio.
Deia un amic meu valencià que viu a Casablanca com jo que el que fa falta a la ciutat de València per fer fora a la Rita i al PP és que el PSOE proposi unes segones falles anuals al mes de novembre o un circuit automobilístic més extens d'acord amb el caràcter valencià.
Potser a Amposta per fer fora a CIU faria falta que algú proposés més bous i més capitalitat enfront de Tortosa....