Aquests dies un dels temes dels que es parla molt és el traçat de l'AVE en arribar a Barcelona. Per l'interior o pel litoral? A la polèmica se li han sumat les esquerdes del Prat de Llobregat, les quals l'Ajuntament relaciona amb les obres de l'AVE. Continuem sumant. El conseller Nadal treu ferro a l'assumpte i diu que de moment no sembla que hi hagi cap problema. Veurem si aquest no-problema empitjora o si es demostra que les esquerdes són causades per les obres que no només porten maldecaps als edificis sinó que deixen sense servei els usuaris del tren.
L'AVE per l'interior de Barcelona podria representar una seriosa amenaça per als edificis propers al túnel, a l'alçada del carrer Provença. Edificis amb fonaments de principis de segle XX o de finals del XIX. Entre ells, la Sagrada Família. L'altre dia entrevistaven un home que defensava l'AVE pel litoral i que deia que l'única cosa que explicava per què l'AVE no es volia portar pel litoral podria obeir a interessos econòmics. Els perills de portar-lo per l'interior farien intervenir asseguradores, inspectors,..., un conjunt d'empreses que es beneficiarien econòmicament. No sé si això és demostrable però, de vegades aquestes hipòtesis semblen totalment versemblants amb la perseverància dels polítics en certes postures.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada