dimecres, 10 de gener del 2007

Trentè dia del CAP

Avui segona conferència de la setmana sobre l'acolliment d'alumnes nouvinguts. Un tema interessant, bona eina per vendre el sistema educatiu actual com un entorn idíl·lic. L'aula d'acollida, el centre d'acollida, els serveis educatius integrats. Tot un conjunt de conceptes que vam veure a l'assignatura de pedagogia explicats en detall... en massa detall per al meu gust. Ho he escoltat tot amb prou escepticisme. Se'ns ha presentat l'acollida dels nouvinguts d'una forma que no tinc clar si és així en la majoria de centres. També se'ns ha parlat de passada de com de positiu troben els directors de centre l'aula d'acollida i l'aula oberta. Qui més qui menys haurà sentit a parlar de com organitzen els centres les aules, com passa en alguns que els alumnes són ubicats en grups, de millors alumnes a pitjors alumnes, trencant allò que se suposa que significa l'atenció a la diversitat. Els alumnes nouvinguts acabaran a l'aula ordinària, a l'aula oberta o en un grup de mals alumnes? Cal dir-ho, ha estat una conferència més aviat política al meu parer.

La setmana vinent comença la part de didàctiques. I començarem amb unes sessions conjuntes -les didàctiques les fem per grups d'especialitats- sobre el sistema educatiu. Un altre cop tornarem a parlar de tipus de crèdits i d'altres aspectes del sistema educatiu que vam veure a pedagogia. Penso que, tot i que podrem entrar-hi en més detall, tots nosaltres ens familiaritzarem amb aquests conceptes de seguida que entrem en contacte amb la nostra destinació com docents. Una mostra més que el CAP, pels seus continguts, està sobredimensionat. Almenys aquí a Tarragona. Hauria d'haver-lo fet a la UPC fa uns anys, quan m'ho vaig plantejar per primer cop. Moltes menys hores i sense exàmens. I estic segur que no sortirem ni millor ni pitjor preparats que la gent de la UPC.