dilluns, 15 de gener del 2007

Sobre la N-420 i els greuges a les Terres de l'Ebre


Dissabte vam fer el trajecte La Fatarella - Barcelona seguint l'itinerari La Fatarella - Móra d'Ebre, Móra d'Ebre - Tarragona (N-420) i Tarragona - Barcelona (AP-7). Entre Móra i Tarragona vam agafar la N-420, la qual en arribar a Reus esdevé autovia. Allí, quan vam entrar ja a l'autovia, vaig recordar la polèmica sobre si la N-420 ha de desembocar al Camp de Tarragona o als Alfacs. A les Terres de l'Ebre tenim una autovia que té només 11 km i que ha costat 11 anys fer, mentres que una altra via importantíssima, l'eix de l'Ebre, és una carretera d'un carril en cada sentit, la qual es col·lapsa fàcilment a les proximitats de les dues capitals més grans. Al Camp demanen l'autovia des de l'Aragó, i al sud també la demanem -almenys Montsià i Baix Ebre-.

Crec que seria una solució bona un desdoblament, donant una sortida cap al Camp i una altra cap als Alfacs. Però, no oblidem que quant a infrastructures a les Terres de l'Ebre estem bastant pitjor que el Camp de Tarragona -aeroport, AVE, molts més trens, més autobusos, més i millors carreteres-, i que el desenvolupament d'aquella zona ha crescut en part gràcies a l'aigua del minitransvasament de l'Ebre. Per tant, penso que si cal prioritzar obres primer s'hauria d'enllestir la sortida de l'autovia cap als Alfacs.

Entenc que els polítics -alcaldes de Tortosa i Reus- proposin una bifurcació, perquè són del mateix partit, i si una cosa tenen els socialistes sembla que és la d'arribar a postures que no els comprometin massa a ells ni als seus companys d'altres indrets. Però, en cas de conflicte caldrà que es defineixin clarament.