dilluns, 17 de setembre del 2007

Programari lliure als llibres de 3r d'ESO

Avui m'he assabentat que el llibre de tecnologia de 3r d'ESO de l'editorial Santillana parla del programari lliure. El curs passat, durant el CAP, vaig poder veure que els llibres d'ESO estaven orientats a les eines de Microsoft i altres programes privatius. Avui m'ha agradat molt veure que es parla de KPaint, d'OpenOffice Draw, de QCad, etc., de conceptes genèrics de fulls de càlcul, d'OpenOffice Calc, de Firefox, de Thunderbird o de creació de xarxes amb GNU/Linux. És molt important que des de l'educació secundària es parli als alumnes dels conceptes de programari lliure, de compartició del coneixement i altres conceptes que els han de despertar l'esperit crític de cara al futur, per no ser simples consumidors de productes concrets, amb por a canviar a alternatives millors i lliures.

1 comentari:

Adam ha dit...

suposo que després d'haver creat la linkat, és normal que els llibres de text aposten pel programari lliure.

jo tinc la 1.0 i no està gens malament, a vore que tal està la nova versió.