dimarts, 4 de setembre del 2007

Tarificació justa, queixes injustes

Des de dissabte que els aparcaments han d'aplicar tarificació per minuts, no per fraccions més grans i arbitràries de temps. És just, doncs significa pagar pel temps d'estada i no per més. És semblant a la tarificació per segons de les empreses de telefonia mòbil, les quals fins fa poc ens cobraven el primer minut sencer. En ambdós casos s'ha anat cap a un cobrament just de tarifes -siguin aquestes d'una quantitat justa o no-. En canvi, hem vist una queixa injusta de les operadores de telefonia mòbil i també sembla que de les empreses d'aparcament -sense voler generalitzar-. La queixa consisteix a augmentar per un altre lloc el cobrament als usuaris. És una queixa no habitual, no expressada amb paraules sinó amb fets. Però, no deixa de ser injusta. Perquè durant temps i temps han estat cobrant diners per un ús que no sempre era el cobrat sinó menor. I en aquest cas, aquest temps de no ús es podia solapar amb el temps d'ús d'un altre usuari -per exemple, un lloc d'aparcament ocupat per un nou usuari, quan l'anterior ha pagat com si hi romangués encara 10 minuts més-. Per tant, és inadmissible que passar a una situació justa en la tarificació vulgui tenir una compensació per part de les empreses que l'han aplicat sense cap mirament.