dilluns, 26 de gener del 2009

La velocitat a l'AP-7

Potser sóc pesat però, hi ha coses que són incomprensibles i insisteixo a parlar-ne. La incomoditat d'unes obres com les de l'ampliació de l'AP7 entre El Vendrell i Vilaseca, o les que hi ha arribant a Girona, probablement sigui inevitable. Per tant, d'entrada cal comprensió pel temps en què caldrà patir circulant per l'autopista.

És cert però, que aquestes obres s'eternitzen i també que el preu de pas per l'autopista continua sent el mateix que si estigués en perfectes condicions la via. Circular a 80 Km/h durant un bon grapat de Km i durant ja fa molt de temps, hauria de tenir la corresponent compensació.

D'altra banda, la velocitat que s'ha d'entendre que és per preservar la seguretat dels vehicles i de les persones que treballen en les obres d'ampliació, hi ha trams que clarament hauria de poder ser major, ni que sigui de 100 Km/h. Arribant a Tarragona en sentit sud, per exemple, hi ha un tram de 3 carrils, el mateix que abans de les obres ja era de 3 carrils, i on has de fer la pujada a 80 -qui respecta els senyals-. Al llarg del trajecte hi ha punts on la variabilitat de velocitat per obres hauria de ser possible.

Penso quan demano això, en la carretera N-340, on la velocitat màxima permesa és de 100 Km/h, amb 20 Km/h més si s'adelanta, i on alguns trams són més perillosos que altres de senyalitzats a 80 Km/h a les obres de l'AP7. No demano pujar el màxim a tot arreu sinó aplicar la lògica.

Creative Commons License

1 comentari:

Robert Bellaubí ha dit...

Tens raó, jo mateix, que faig aquests trajectes bastant sovint, se'm fan eterns aquests trams, a més de la temor que m'agafa quan circulo per allí.

Trobo que hauria sigut millor anar fent les obres per trams, i no ficar 20 km seguits d'obres, amb el risc que comporta, i el temps que es perd. També tenint en compte el que paguem per poder disfrutar d'uns serveis que no tenim.