dijous, 29 de gener del 2009

Les xarxes socials guanyen usuaris amb la crisi

Fa un temps, quan algú cercava feina acudia a Infojobs per actualitzar el seu currículum i analitzar les ofertes de feina de forma regular. Sembla que la tendència -segur que complementant Infojobs, Monster i altres- és crear o actualitzar el perfil professional en línia, a través de serveis de tipus xarxa social com LinkedIn, Xing -aquesta darrera va adquirir Neurona fa un temps- o també Facebook i MySpace, per exemple. Així ho comenta una notícia del 3cat24.

Amb LinkedIn i Xing el servei és gratuït, excepte algunes opcions de pagament, com veure qui ha consultat el propi perfil. Aquesta opció és prou interessant per si esteu cercant feina, algú amb qui col·laborar o algú a qui contractar, de forma que permet contactar-hi directament. Imagino que aquest és el motiu de no fer-la gratuïta. Amb aquestes xarxes es poden sol·licitar recomanacions que s'afegeixen al perfil professional, es poden sol·licitar professionals concrets de forma indirecta a contactes comuns, es poden establir grups d'usuaris com en altres xarxes, etc.


Creative Commons License