dimarts, 14 de novembre del 2006

Dotzè dia del CAP

Ahir vam fer pedagogia. Un activitat, un comentari d'un article sobre la formació del professorat, enfocada des d'un punt de vista de la formació en benefici propi i de l'organització, tractant de forma específica la formació inicial que cal demanar als professors de secundària i la formació permanent que ha de fer que evolucionin personalment i professional, aixó com que contribueixin al desenvolupament del sistema. Després vam entrar en el tercer tema de l'assignatura, l'atenció a la diversitat. Un tema interessant.
D'entrada se'ns van plantejar dues preguntes. Com enfocaríem la classe si entre els nostres alumnes tinguéssim un alumne completament cec? Li donaríem materials el braille -és factible-? Li donaríem una atenció individualitzada? I com ho faríem si a més tinguéssim a l'aula un alumne que no té encara 16 anys però, que no vol romandre dins del sistema educatiu i que es dedica a sabotejar la classe? Miraríem de motivar-lo d'alguna manera? Ho faríem sense que la resta de companys ho veiessin com un greuge comparatiu?
És interessant aquest tema perquè, a banda de tenir una formació adequada, aquestes problemàtiques a molts de nosaltres se'ns escapen. No estem preparats -des de la Universitat- per al món educatiu. Tenir recursos en aquestes situacions és importantíssim. Ara bé, també cal veure com s'enfronten a les diferents situacions els centres.