dissabte, 21 de febrer del 2009

Twitter spam

Des de que vaig començar a utilitzar Twitter que m'he afegit com follower [no m'agrada utilitzar la paraula seguidor] de persones que conec o d'usuaris que parlen de temes que m'interessen. Així mateix, se m'han afegit followers que conec majoritàriament o que tenen afinitat amb mi quant a temes dels quals parlar. Darrerament però, estic rebent followers que no conec, que no parlen de temes que m'interessin i que, sembla que responen a noms d'usuaris generats via programari (sembla que amb un algorisme del tipus escurçador d'URLs), els quals se subscriuen com followers també de forma automatitzada. Seguint les seves dades sovint acabes accedint a webs comercials, com una que es dedica a vendre música en format MP3.

No és que m'importi que algú que no conec sigui follower meu. Si jo no el segueixo també, no veuré mai les seves actualitzacions. Ara bé, ell sí que rebrà les meves i això, amb eines adequades, és una font valuosa de recol·lecció de dades que pot tenir finalitats diverses: comercials, maliccioses, per exemple. És la versió del correu brossa portada a Twitter, fet que sembla que no és novetat, tot i que l'afectació que darrerament tinc és considerable.

Solucions:
  1. Comunicar els noms d'usuaris a http://twitter.com/spam amb un missatge directe i esperar.
  2. (1) + bloquejar els followers no desitjats.
  3. (1) + protegir les actualitzacions, de forma que algú que vulgui seguir les teves actualitzacions ha de ser acceptat prèviament. Hi ha qui no ho veu bé però, és una opció per evitar aquestes remeses de followers spam.
Jo combino les tres solucions. Així, de tant en tant puc tenir les actualitzacions bloquejades, si veig que el nombre de bloquejos que he de fer augmenta de forma emprenyadora.

Creative Commons License + GNU FDL