dimarts, 15 de gener del 2008

Obres i estratègies de reducció de velocitat

La sortida -o entrada- d'Amposta pel Grau està en obres per ampliar el tram de carretera fins arribar a l'eix de l'Ebre. La carretera es troba senyalitzada als laterals i s'ha prohibit la circulació a menys de 40 Km/h -cosa que hi ha qui respecta i qui no-. Als extrems del tram de carretera hi ha, des de que van començar les obres, unes bandes transversals excavades al quitrà per obligar els conductors a reduir la marxa. La marxa però, s'ha de reduir a 40 Km/h i no a 20 i 10 com passa, si no vols endur-te una bona sotragada. No és que evitis la sotragada però, reduint quasi fins aturar-te no és tan forta. Això no és normal, igual que passa dins de ciutat amb les bandes laterals elevades que en molts casos van més enllà de l'objectiu de fer reduir la velocitat. A qui se li acuden aquestes brillants idees? És que no passen els responsables d'obra per sobre aquestes rases per veure que excedeixen els objectius per als quals s'han fet?

Què passaria si un dia tots els conductors anessin a passar factura en el canvi d'amortidors dels vehicles als ajuntaments, diputacions o altres organismes responsables?

3 comentaris:

Robert Verge Monclús ha dit...

Nosaltres, el primer dia que hi varem passar, de cara a Amposta, casi fem cap a la sèquia del sotrac de les bandes aquestes. Sembla que les hagi dissenyat un dement.

Anònim ha dit...

Poder son massa agressives, pero hi ha gent treballant, a peu de carretera, i si ara ja hi ha qui passa a tota vela rascant-los, que passaria si no estesin les bandes?

Fins i tot, en la exageració de lo irracional de la gent, hi havia que passava a tota llet per dintre de la benzinera, posant en perill a la gent que podia estar repostant combustible, per estalviar-se les bandes rugoses. La gent, al menos alguns personatges, son la ostia, i no es mereixen res.
Si tots fosim mes responsables, no mos caldrien bandes ni passos elevats.

Unknown ha dit...

Estic d'acord amb tu que s'ha de preservar la seguretat de la gent que hi treballa. Però, si tu poses un senyal de 40 km/h no pots posar bandes que et provoquen sotragades impressionants si circules a aquesta velocitat -i fins i tot inferior-. És un problema de civisme però, no pot ser que l'incivisme el paguem tots. Igual passa amb les bandes transversals dins de ciutat. Passar per aquests llocs castiga els amortidors.

Si realment és un perill per què no tallen la carretera i indiquen bé com sortir i entrar al poble? Pel Cervantes es pot entrar i sortir, per exemple.

A l'autopista passa el mateix amb els incívics. Les obres que hi ha tenen indicadors de 80km/h. Però, hi ha moltsíssims vehicles -la majoria- que passen olímpicament d'aquesta prohibició. Fins i tot et trobes camions que et fan llums per anar massa lent. Vergonyós però, és així.